Корекційно – розвивальне заняття

                                                      «Зимова подорож»
Мета: Корекція  окремих  сторін  психічної  діяльності: уваги, зорової  пам’яті, уяви;
            Розвивати  навички  спілкування; Розвивати  мову, збагачувати словник; Вдосконалювати
           рухи і сенсомоторний  розвиток дітей.        
Обладнання. Ноутбук  для демонстрації презентації , картки з індивідуальним завданням  для
                      кожного учня,мішечок з дрібними  предметами  для  гри «Відгадай  предмет»,
                      програвач DYD, сюжетний  малюнок «Зимовий пейзаж», таблиця  до  вправи
                      «Знайди   слово» клей, ручки, олівці.
Форма  проведення: групова.
Тривалість  заняття – 40  хвилин.                  
                                                             Хід  заняття
I. Вступна  частина.
1.Вправа «Привітання»
Мета: створити позитивний емоційний настрій.
Вчитель. Встаньте, діти, всі  рівненько.
                 Посміхніться  всі  гарненько,
                 Поверніться  до гостей
                 Привітайтесь …
Учні (разом) – Добрий  день !
Вчитель:    Ось дзвінок  нам дав  сигнал
                  Працювати  час  настав
                  Тож  і ми часу не  гаймо –
                  І урок  розпочинаймо.
                  А щоб  урок  пройшов  цікаво –
                  Всі  беремося  до  справи.
2. Психологічний  настрій  на роботу.
     Вправа « Добрий настрій»
      Мета: розвивати  слухове  та  зорове сприйняття, розвивати  увагу,створити  позитивний
      емоційний  стан.
 






                                                 - 1-

- Назвіть  саме  веселе  обличчя  у  1  ряду ?
- У  кого  такий  настрій ?
- Назвіть  саме  сумне  обличчя  у  2  ряду ?
- Якого  личка  не  вистачає  у  3 ряду ?
- Я  сподіваюсь, що наприкінці  заняття  у  вас у  всіх  буде  веселий  настрій.
 3. Мотивація  учбової діяльності.
     Вправа «Мікрофон».
     Мета:   розвивати  увагу, слухове  сприйняття,вчитися висловлювати  вголос  власні  думки.
Вчитель.  – Зараз за  розкладом  в  нас корекційно - розвивальне  заняття . На цьому  занятті ми з
                  вами виконаємо  різноманітні  навчальні  та  пізнавальні  вправи і завдання. За
                   допомогою  цих  завдань будемо  розвивати  увагу, пам’ять, мислення, попрацюємо
                   над  тим, щоб  ручки ваші  були  вправними.                                                            
Вчитель  - Яким має  бути  наш  урок?
Діти .  - Цікавим, навчальним, продуктивним, світлим, веселим…
Вчитель.  - А  якими  повинні  бути  ви  на  уроці ?
Діти. - Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними…
II. Основна частина.
Вчитель. - Сьогодні ми подорожуватимемо.
                 А  дізнатися, яку саме подорож оберемо, нам допоможе загадка.
                 Диво-сани прилетіли,
                 Скакуни в тих санях білі.
                 В санях тих сидить цариця –
                 Білокоса, білолиця.
                 Рукавом махає –
                 Сріблом все вкриває. (Зима)
Вчитель.  - Отже, сьогодні ми здійснимо зимову подорож.
                  Давайте  пригадаєм  зимові  місяці.
Діти.        – Грудень, січень. лютий.
Вчитель.   - А  який  зимовий  місяць триває  зараз?
Діти:         - лютий .
Вчитель:  - А що  ви  можете  розповісти  про місяць  лютий ?
Учні.       – Погода в лютому  дуже  примхлива  і  мінлива.
                  Лютий  немов  сердиться  на  те, що  скоро  скінчиться  зимова  пора.
                  Про  останній  зимовий  місяць  є  такий  віршик:
                  Третій  місяць  зветься  лютий,
                   А  лютує  він  тому,
                   Що на  світі  довго  бути
                                                                  -2-
                 
                Не  доводиться  йому.
Вчитель: - А  якою  буває погода  в лютому ?
      Учень.    - Лютий  найкоротший місяць. Бо  в ньому менше днів,ніж в інших  місяцях  року. Проте
                не  завжди в  лютому погода  сердита та сувора. Так  уже вище  піднімається  сонечко.
               Все  частіше вдень  воно  яскраво  світить і навіть  починає  пригрівати. Але вночі ще
              досить  холодно. Тому  і називають в  народі  місяць  лютий « бокогрієм»: з  одного
               боку – починає  гріти  сонечко, а  з іншого – морози  та  заметілі.  А  ще  в  кажуть:
               «Хоч  лютий  лютує, а  вже  весну  чує».
    Вчитель.   -  А  скажіть, будь  ласка,  яка  головна  прикмета  зими ?
                         За  що  ми  любимо  зиму ?  Чого  чекаємо  взимку  найбільше ?
                         Я падаю на  на  ваші  хати,
                         Я  білий, білий, волохатий,
                         Я  припадаю  вам  до  ніг
                          І  називаюсь  просто…
       Діти:   - Сніг.
       Вчитель:    Коли  снігом  вкривається  все  навкруги, то природа  стає  казковою, не звичай-
                         ною дерева тримають  на  гілочках  снігові  шапки, земля  ховається  під  сніго-
                         вою ковдрою. Такий  шар  снігу  корисний  для  природи, він  захищає  її  від  морозу.
       Перегляд  відеоролика «Зима-чарівниця » - 3 хв.
                       Такі зимові  пейзажі  притаманні  північним, західним  та  центральним регіо
                       нам   України…
                           Зверніть  увагу на  музику,  яка  супроводжує  відеоролик. Написав  її всесвітньовідомий    
                         італійський  композитор,скрипаль – віртуоз - Антоніо  Вівальді , ще у 1728 році, тобто
                       майже  300  років  тому.
                       Називається  вона «Чотири пори  року. Зима.»
                        У  своїй  музиці Вівальді  майстерно  передає  відчуття  зимової  холоднечі.
                       Багато  відомих  художників  відобразили зиму  на своїх  полотнах. Подивівіться, ось
                       деякі  з  них.                          
     Вчитель:  -  В  нашій  місцевості  клімат м’кий . Зими  не  холодні. Та і снігу  випадає  не  так                  
                         багато. Але  цієї  зими  нам  пощастило. Усе подарувала нам  зима – чарівниця і мороз,
                         і  сніг , і  заметілі. І  не дивлячись  на  холоднечу, усі  люблять  зимоньку, особливо  діти.
                      Ось  і  ми також любимо, правда діти? Клас  наш  прикрашений  по  зимовому,
                      скрізь   сніжиночки…(тендітні, ніжні)
                        Але що  це ? Листівочка  якась … Та  і сніжинки деякі  на прості, а дивні  якісь…
                        Лист  від  зими
                        Дорогі , любі  дітки!
                       Якщо  ви  любите зиму   і хочете  щоб я  затрималася ще …, то виконайте  декілька
                                                                             -2-

                       моїх  завдань. Шукайте  їх  на  чарівних  сніжинках.
        / Знімаю  з  вікна  1  сніжинку  та  зачитую  завдання./
         1. Сніжинка  № 1. Вправа «Знайди  слова»./Методика  Мюнстерберга/
  Мета: вчитися активно  розподіляти  та  концентрувати увагу.
      Вчитель. – / Демонструю  збільшений  зразок  завдання  на дошці./
                       Уважно  подивіться на  завдання.
                        У хаотично підібраний набір літер вставляються слова(найчастіше це іменники).
                              Потрібно   відшукати   їх якнайшвидше  й без помилок. На виконання цього
                              завдання  виділяється 5 хвилин. Показником  успішності  може  слугувати  кількість
                              правильно  знайдених  слів і швидкість  виконання  завдання.
        Діти, знайдіть  на  парті  конверт  під  №1,вправа «Знайди  слова»
     Вчитель.  -  Я дам  вам  малесеньку підказочку, слова, які  тут  сховалися, мають відношення до
                  зими.  
«Знайди слова»
(методика Мюнстерберга)
Бсоцепаколзимаоравитриметиройонукатроснігприванримаспромковзанирожзукасвафотяктопаворсіченьопр
Алідукрежизагушеньвікорморозхахакоктребапривамамокригавориміярдитопренрифавсалуковзанкацаколм
аінійтапелавканікулипрогентурисметривфасоксюрпризкикомелжзрилуфоказнегочистрепимішокагафетикпа
фтомарисимолекарцукеркапкартщовузаметільпропрувафсятьловкусвятопрощуколетрісупротилялаверисмафікт
опресвентокук
      Вчитель  - Приступайте  до  виконання  завдання. На  це  вам – 3  звилини.
                        / Діти  самостійно  виконують  завдання/
      Вчитель. – Діти, давайте  перевіримо  які  слова  ви  знайшли у  цьому  хаотично  підібраному
                          наборі  букв.                  
                           Діти  виходять  до  дошки  і  на  збільшеному  зразку (таблиці) маркером  підкрес –
                           люють  знайдені  слова.
        Висновок. Щоб  знайти  більше слів, треба  бути  дуже уважним, сконцентрованим.
        І  не відволікатися  на  сторонні справи.
        Після  такої  складної  вправи, де  на  очі  було  велике  навантаження ,  зробимо
        зарядку для  очей.                                
Зарядка  для  очей
       Оченята роблять  вправу
       Вліво – вправо, вліво – вправо,
       Потім  вгору, потім  вниз
       Оченятами – дивись
       А  тепер  нове  завдання –
       Оченятам  тренування :
        Раз – дивись у далечінь (10 секунд)
        Два – в долонці  відпочинь.(10 секунд.)

  Вчитель. – Подорож  наша  продовжується  і  на  нас  чекає  наступна  сніжиночка ….
      /Діти  знімають  з  вікна  2  сніжинку/
2.Сніжинка № 2. Вправа « Складіть  малюнок» /скласти  ціле  зображення  з його  частин/.
                          Скласти зимовий  пейзаж.
 Мета: розвивати  просторову уяву, дрібну  моторику  пальців  рук  дитини, визначити                                                                                                                                                                                                                                    швидкість орієнтувально – пошукових рухів,  погляду й обсяг уваги, відносно зорових  подразників.
Вчитель. - /демонструю  на дошці великий  зразок/
          Вам треба скласти  ось такий  зимовий  пейзаж  з
          маленьких  частин.    
         Вчитель.  - Діти, кожний знайдіть у себе напарті   під  № 2.
                   Вправа «Складіть     малюнок»
                                                                   -3-

            В конверті  у  кожного  учня  є  зразок  цілого  зображення  зимового  пейзажу
            На  аркуші  паперу , є  також  частинки . Вам  необхідно з   цих  частин  скласти
            ціле    зображення      і наклеяти  його  у спеціально  видведеній  рамці  внизу  а
             ркуша. Працюйте самостійно. Не відволікайте  друг  друга, бо кількість  части-
             нок  пейзажу  у всіх  різна. У когось це 6  частин, у когось – 8, а у деяких уч-
             нів – 12    частин.  
Вчитель. – Після  виконання такого  завдання, я  думаю, що  ви  трошечки  втомилися. Давайте    
                      зробимо  фізкультхвилинку.      
 Фізкультхвилинка
                        У володарки  Зими,
                        Трішечки замерзли ми
                         Грудень  каже: «Пострибай!» (діти стрибають)
                         Січень просить: «Присідай!» (діти  присідають)
                         Встали – сіли, встали – сіли
                         Розігріли  наше  тіло.
                         Лютий  місяць  нагадав:
                        Час  нам  братися  до справ.
      Вчитель.       -  Сіли, дітки, всі гарненько,
                        Спинки  держимо  рівненько.
Вчитель.       -  А  на  нас  чекає   наступна  сніжиночка …
   /Діти  знімають  з  вікна  3  сніжинку/
 3. Сніжинка №3. Вправа «Відгадай  предмет»
   Мета: розвивати  дрібну  моторику  пальців  рук  дітей.
   У  непрозорий  мішечок  покладена  певна  кількість  дрібних  предметів (5 -6  шт.) – цукерки, ґудзики, ялинкові  прикраси, іграшки горіх, шишка  і т. ін..) Учню  зав’язують очі , він з  мішечка  виймає  предмет, і  намагається  вгадати  що це  за  предмет.
Вчитель. -  Наша  подорож  продовжується…
                  - Є  ще  чарівна  сніжиночка ? Принесла  нам  завдання, чи ні ?
/Діти  знімають  з  вікна  4  сніжинку/
 4.Сніжинка № 4. Розучування гри  «Мороз»
     Рухлива гра «Мороз»
      Діти  стоять  у колі поставивши  руки  перед  собою. Один учень в середині кола – Мороз. Мороз починає      повільно рухатись по  колу,намагається  граючих  схопити  за  руки. Діти промовляючи «Мороз, Мороз, ти  нам  ручки  заморозь!» швидко повинні  сховати  руки за  спину . Чиїх  рук доторкнеться  Мороз, той  учасник  вибуває  з гри.
Гра  продовжується  до найменшої  кількості  учасників.
Потім  діти, яких  мороз  заморозив, розповідають  вірші, загадують  загадки  про зиму .
III. Заключна  частина.
Рефлексія.
    - Урок  наш  добігає  кінця. І  подорож  також…
    -  Який  настрій  у вас  зараз ?
    -  Оце  веселе  обличчя  відповідає вашому  настрою ? / згадую  про смайлики/
     - Що  вам  найбільше  сподобалось  на уроці ?
     - Які завдання  було  виконувати  легко, а  які  складно ?
                                                                 
                                                               - 4 -


Прощання.
Вчитель. – Зима – це дуже холодна  пора  року.
             Але  я дуже  хочу щоб відносини  між учнями у нашому  класі   не тільки зимою,                                  
             а завжди  були  добрими,теплими, дружніми .
             Тож  давайте  зараз кожен  повернеться до  свого  сусіда  по  парті , і побажаєте  
             ви друг  другу щось добре та  радісне.
Діти :    (бажають  друг  другу)
               - бажаю  здоров’я
       -  радості
       - щоб  навчався  добре
       - щоб  слухався  батьків
       - щоб  добре  себе  поводив  у  школі і вдома
       -  щоб  знайшов  собі  нових  друзів /і  старих добрих  друзів   не  загубив/
       -  щоб  тебе  ніхто  не  ображав /і  ти  нікого/
       - щоб  завжди  був  добрий  настрій
        - щоб  усі  були  здорові  в  сім’ї
        - щоб  любив  батьків  і  допомагав  їм.
 Вчитель.  – Діти, давайте також  побажаєм  всім присутнім, нашим  гостям, всього найкращого.
                Всього  того  що  ви  бажали  один  одному.
        Діти, дякую  вам.  
        Ви  сьогодні  молодці, дуже  добре  працювали, були  активними. Думаю, що ви ба-
         гато  чого  навчилися.
        А  цей  подарунок  вам  передала  зима(свої  фірмові  льодяники), це  мабуть  за  
         вашу  старанну  і відмінну  роботу, а  ще зима пообіцяла порадувати  вас  ще
          деякий  час  сніжком  та  морозцем, щоб  ви  цієї  зими  ще  встигли  погратися
          в   сніжки   та  зліпити  сніговичка.
          Заняття  наше  закінчено. Можете  вийти  на  перерву.
               /Грає  весела  музична  композиція «Сніжиночки» ./

Комментариев нет:

Отправить комментарий